Aanmelden van uw zoon / dochter die al onderwijs volgt op een andere school
Beste ouder(s)/verzorger(s)
Als u uw kind wilt aanmelden op onze school gaat dat als volgt:
- U maakt een afspraak met de directeur voor een kennismakingsgesprek. Van te voren sturen we u de schoolgids via mail naar u toe. In de schoolgids kunt u al veel informatie vinden.
- De directeur vraagt aan u of de school waar uw kind op dat moment naar school gaat, op de hoogte is van het feit dat u op zoek bent naar een nieuwe school. De Ib-er neemt contact op met de school van herkomst. Wij onderzoeken vervolgens of extra ondersteuning nodig is en of wij aan deze zorgplicht kunnen voldoen.
- Tijdens het gesprek, krijgt u een rondleiding en vertellen wij u iets over school Hagen. Ook worden vragen beantwoord. In dit gesprek ontvangen wij ook graag informatie van u over de voortgang van uw kind op de huidige school.
- Na afloop ontvangt u de papieren versie van de schoolgids en een inschrijfformulier.
- Indien u besluit om uw dochter/zoon bij ons aan te melden, neemt u contact met ons op en retourneert u het volledig ingevulde formulier mèt een kopie van het sofi-nummer. Door het tekenen van het inschrijfformulier stemt u in en bent u op de hoogte van het beleid zoals dat in de schoolgids en eventueel het inschrijfformulier is geformuleerd.
- Wij beslissen dan zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 6 weken, of wij de zorgplicht kunnen over nemen van de vorige school.
- Bij een toelating worden de door u verstrekte vervolgens gegevens verwerkt in ons administratieprogramma.
- Uw kind is definitief ingeschreven als u een een emailbevestiging van ons hebt ontvangen. In deze mail wordt vermeld op welke datum en in welke groep uw kind kan starten.